A LA MESA DE LES CORTS
Mireia Mollà i Herrera i Mònica Oltra i Jarque, Portaveus adjuntes del Grup Parlamentari EU-Bloc-Verds-IR: Compromís d’acord amb allò dispost en els articles 160 i següents del RC, presenten la següent Proposició No de Llei.
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Fa pocs dies la Generalitat Catalana signava amb l’Estat el traspàs de Rodalies i anunciava que es començaran a negociar el de Regionals al Gener d’enguany.
Gràcies a eixe acord, la Generalitat Catalana assumirà l'1 de gener del 2010 les competències de la gestió i la planificació del servei de Rodalies i l'establiment dels preus dels serveis.
Amb l'acord, la Generalitat Catalana es farà càrrec de la gestió del servei, decidirà la freqüència de pas, els horaris i les tarifes, així com també els nivells objectius de qualitat i inspeccionarà el servei. Les competències sobre la infraestructura ferroviària seguirà, però, en mans de l'Estat, que s'ha compromès a impulsar una 'important millora' del servei de Rodalies el 2010. L 'acord contempla que l'Estat assumirà anualment la totalitat del dèficit que pel 2010 es calcula que serà de 117 milions d'euros. L'acord també contempla que l'estat cedirà el 2011 50 milions a la generalitat per millorar el servei de Rodalies.
Fins ara, el traspàs de la xarxa de rodalies a l’administració autonòmica valenciana, no ha vist cap avanç significatiu.
La Disposició addicional segona de l’Estatut d’Autonomia diu:
1. Qualsevol modificació de la legislació de l'Estat que, amb caràcter general i en l'àmbit nacional, implique una ampliació de les competències de les Comunitats Autònomes serà d'aplicació a la Comunitat Valenciana, considerant-se ampliades en aqueixos mateixos termes les seues competències.
2. La Comunitat Valenciana vetlarà per que el nivell d'autogovern establit en el present Estatut siga actualitzat en termes d'igualtat amb les altres Comunitats Autònomes.
3. A aquest efecte, qualsevol ampliació de les competències de les Comunitats Autònomes que no estiguen assumides en el present Estatut o no li hagen estat atribuïdes, transferides o delegades a la Comunitat Valenciana amb anterioritat obligarà, si escau, a les institucions d'autogovern legitimades a promoure les corresponents iniciatives per a aquesta actualització.
Per tant, la competència en la gestió dels trens de rodalies i regionals s’inclouria entre allò que diu aquesta disposició.
No obstant, allò important no és només la transferència de les Rodalies, és a dir, preocupar-se únicament de qui ostenta la titularitat, sense plantejar cap millora del servei, ampliació les prestacions o dels trajectes. Per el traspàs ha de vindre acompanyat d’un compromís, per part del Consell , de desenvolupar la línia de rodalies des de Castelló fins Vinaròs, i la millora de totes les xarxes existents al territori valencià..
Per tot això, es presenta la següent:
PROPOSICIÓ NO DE LLEI
Primer: Les Corts insten el Consell a prendre màxima prioritat per negociar amb l’administració central el traspàs de la gestió de la xarxa de trens de rodalies i regionals dins del territori valencià.
Segon: Les Corts insten el Consell què un cop adquirida aquesta competència, no es done cap pas per a la privatització de la gestió.
Tercer: Les Corts insten el Consell què un cop adquirida aquesta competència, es milloren i amplien les prestacions de la xarxa de rodalies, com ara amb la creació d’un servei fluit entre Castelló i Vinaròs amb parada en els municipis de pas.
Les Corts, 7 de gener 2010
Mireia Mollà Mònica Oltra
Mireia Mollà i Herrera i Mònica Oltra i Jarque, Portaveus adjuntes del Grup Parlamentari EU-Bloc-Verds-IR: Compromís d’acord amb allò dispost en els articles 160 i següents del RC, presenten la següent Proposició No de Llei.
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Fa pocs dies la Generalitat Catalana signava amb l’Estat el traspàs de Rodalies i anunciava que es començaran a negociar el de Regionals al Gener d’enguany.
Gràcies a eixe acord, la Generalitat Catalana assumirà l'1 de gener del 2010 les competències de la gestió i la planificació del servei de Rodalies i l'establiment dels preus dels serveis.
Amb l'acord, la Generalitat Catalana es farà càrrec de la gestió del servei, decidirà la freqüència de pas, els horaris i les tarifes, així com també els nivells objectius de qualitat i inspeccionarà el servei. Les competències sobre la infraestructura ferroviària seguirà, però, en mans de l'Estat, que s'ha compromès a impulsar una 'important millora' del servei de Rodalies el 2010. L 'acord contempla que l'Estat assumirà anualment la totalitat del dèficit que pel 2010 es calcula que serà de 117 milions d'euros. L'acord també contempla que l'estat cedirà el 2011 50 milions a la generalitat per millorar el servei de Rodalies.
Fins ara, el traspàs de la xarxa de rodalies a l’administració autonòmica valenciana, no ha vist cap avanç significatiu.
La Disposició addicional segona de l’Estatut d’Autonomia diu:
1. Qualsevol modificació de la legislació de l'Estat que, amb caràcter general i en l'àmbit nacional, implique una ampliació de les competències de les Comunitats Autònomes serà d'aplicació a la Comunitat Valenciana, considerant-se ampliades en aqueixos mateixos termes les seues competències.
2. La Comunitat Valenciana vetlarà per que el nivell d'autogovern establit en el present Estatut siga actualitzat en termes d'igualtat amb les altres Comunitats Autònomes.
3. A aquest efecte, qualsevol ampliació de les competències de les Comunitats Autònomes que no estiguen assumides en el present Estatut o no li hagen estat atribuïdes, transferides o delegades a la Comunitat Valenciana amb anterioritat obligarà, si escau, a les institucions d'autogovern legitimades a promoure les corresponents iniciatives per a aquesta actualització.
Per tant, la competència en la gestió dels trens de rodalies i regionals s’inclouria entre allò que diu aquesta disposició.
No obstant, allò important no és només la transferència de les Rodalies, és a dir, preocupar-se únicament de qui ostenta la titularitat, sense plantejar cap millora del servei, ampliació les prestacions o dels trajectes. Per el traspàs ha de vindre acompanyat d’un compromís, per part del Consell , de desenvolupar la línia de rodalies des de Castelló fins Vinaròs, i la millora de totes les xarxes existents al territori valencià..
Per tot això, es presenta la següent:
PROPOSICIÓ NO DE LLEI
Primer: Les Corts insten el Consell a prendre màxima prioritat per negociar amb l’administració central el traspàs de la gestió de la xarxa de trens de rodalies i regionals dins del territori valencià.
Segon: Les Corts insten el Consell què un cop adquirida aquesta competència, no es done cap pas per a la privatització de la gestió.
Tercer: Les Corts insten el Consell què un cop adquirida aquesta competència, es milloren i amplien les prestacions de la xarxa de rodalies, com ara amb la creació d’un servei fluit entre Castelló i Vinaròs amb parada en els municipis de pas.
Les Corts, 7 de gener 2010
Mireia Mollà Mònica Oltra